Informacja i rezerwacja 22 789 93 10

Mochnackiego 10, Warszawa Tu jesteśmy

Leczenie kobiet w ciąży

happy familyDla kobiety, okres ciąży jest bardzo ważnym momentem w życiu. Potrzebuje ona wtedy troskliwej opieki stomatologicznej, ponieważ stan zdrowia jamy ustnej ma ogromny wpływ na przebieg ciąży. Jeśli planujesz powiększenie rodziny, zadbaj szczególnie o stan swojego uzębienia. W trakcie ciąży w kobiecie panuje burza hormonów, co niestety nie służy jej zębom.

Najczęstsze dolegliwości to:
- nasilające się zmiany próchnicze,

– choroby przyzębia,
– zwiększona ruchomość zębów,
- wrażliwość dziąseł na ból i krwawienie,
- przykry zapach z ust.

W trakcie ciąży dziąsła stają się rozpulchnione i mogą częściej krwawić. Podczas mycia zębów kobiety odczuwają lekki ból dziąseł, zaczynają myć zęby delikatniej i niestety mniej starannie.

Powyższe czynniki są wynikiem również zaniedbań higieny jamy ustnej, nasilonego łaknienia, częstego jedzenia i ciągłego podjadania słodkich lub kwaśnych produktów. To szczególnie wpływa na rozwijanie się próchnicy. Jest to również związane z kwaśnym odczynem śliny w okresie ciąży oraz uszkodzeniem szkliwa w wyniku wymiotów.

Kobieta powinna regularnie odwiedzać swojego stomatologa przed ciążą, a w jej trakcie ok. 2­- 3 razy. Lekarz na bieżąco będzie w stanie ocenić stan zębów i podejmie decyzję, które zabiegi należy wykonać jeszcze w czasie ciąży, a z którymi można poczekać do rozwiązania. Kobiety nie powinny martwić się o leczenie ponieważ nie ma przeciwwskazań do stosowania u przyszłej mamy środków do znieczulenia miejscowego. Zabiegi nie muszą być ani bolesne ani stresujące. Kobieta powinna jednak uprzedzić lekarza o tym, że jest w ciąży, ponieważ w tym okresie nie można wykonywać zdjęć RTG.

Jak wynika z badań naukowców, nieleczone stany zapalne i choroby zębów zwiększają ryzyko przedwczesnego porodu aż siedmiokrotnie!